Minden negyedik cégnél találtak hiányosságot az ellenőrök a magyar tengernél és környékén, a leggyakrabban nem kaptak nyugtát a vásárlók; de az sem ritka, hogy úgy alkalmazzák az eladót vagy a kiszolgálót, hogy nem jelentik be, munkájáért pedig zsebbe fizetnek - derült ki a NAV júliusi akciójának értékeléséből. Idén már annak is utánanéznek, hogy a szolgáltatók megfizetik-e a turizmusfejlesztési hozzájárulást, illetve, hogy elvégezték-e az üzemeltetők az étel- és italautomaták regisztrációját. Mint ismertetik: az online pénztárgépekből érkező forgalmi és bevételi adatok elemzésével választják ki azokat a vállalkozásokat, amelyeknél felmerülhet valamilyen szabálytalanság; árulkodó jel lehet például, ha egy strand négy büféjéből egynek jóval alacsonyabb a pénztárgépben rögzített forgalma a többi hároménál.